“Canned bread – boksbrød.”

Til dette brødet har jeg brukt tebriks-oppskriften.(Ligger under kategori “gjærbakst).

Har du en egen oppskrift som du synes er god, så bruk den. Kan lages både salt og søt.

Av denne oppskriften blir det ca 12 brød. Men det kommer helt an på hvor store du vil ha dem.

Spar på enten drikkebokser eller annen hermetikk. Disse på bildet har jeg brukt de minste RedBull-boksene.

Bruker du drikkebokser, klipp av toppen og vask dem godt både innvendig og utvendig.

Del deigen opp i emner og trill lange, tynne pølser av de.

Smør boksene med litt formfett.

Begynn nederst på boksen og snurr deigen rundt og oppover. Fest endene litt fast i resten av deigen.

Sett til heving i ca 30 min.  Om du ønsker pensle med egg.

Oppi hver boks putter du litt krydderurter, hvitløk, evt tørket krydder. Hell boksene 1/3 fulle med kokende vann like før steking. Krydderet gir en god stekearoma til brødet samtidig som at vannet fordamper i ovnen som vil gi brødet fin stekeskorpe og saftighet.

Stekes på 250 grader i ca, 15-20 min. Ingen ovner er like, så sjekk litt underveis.

Avkjøl og fyll dem med hva du måtte ønske. På bildet har jeg brukt spekeskinke og parmesan.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg