1000 – kcal – diett

Dag 3. Magen er full av grønnsaker, fiberrikt knekkebrød og 15 gram Nugatti Max…….Gleder meg til hvert måltid og blir veldig mett hver gang selv om det ikke er mange kalorier i hvert måltid. Det er bare det at etter 1 time er jeg like sulten igjen…. Magen rumler, men vet ikke alltid om det er sult eller en bivirkning av alle grønnsakene. 🙂

Dagen i dag har vært pyton! Har hatt så lyst på sjokolade….. Og jeg har spist sjokolade!!! Mellommåltidet mitt i dag ble 1 lite knekkebrød og 15 gram Nugatti Max. = 100 kcal. OG DET VAR HELT NYDELIG!!! 😀Så lenge det var oppført i kostplanen, har jeg ikke dårlig samvittighet.

Sliter litt når jeg er i butikken og handler. Men det funker greit hvis jeg reiser med en gang jeg har spist, før jeg rekker å bli sulten igjen.

Litt slapp, sliten og lunta er fremdeles litt kort. Ikke tung eller vondt i hodet. Skulle nok ønske at dette var litt lettere enn det det er. Håper kroppen snart synes at dette er helt greit veldig snart.Jeg hadde store planer om å få gjort en hel masse her i heimen nå i oktober, men ser at noe må vente.

 

Dette er hva jeg har spist i dag:

Frokost 200 kcal: 2 knekkebrød av typen Fiberrik med et tynt lag magerost naturell 2 skiver kyllingpålegg, 1 tomat med salt på og 6 sorte oliven.

Lunsj 200 kcal:  150 gram grønnkålmix (fra Bama som består av grønnkål, hodekål, gulrot og rødbet), en halv rødløk i terninger, 1 halvt eple i terninger, 2 ss sitronsaft, salt. Alt stekes i ca. 5 min. Serveres varm.

Eple terningene blir som små søte sukkertøy i munnen. 🙂

 

Mellommåltid 100 kcal: 1 knekkebrød med 15 gram Nugatti Max.

 

 

Middag 300 kcal: Tomatbasert fiskesuppe. 3 porsjoner.

  • 3 dl hakkede tomater (fra boks)
  • 2 dl vann
  • 1 buljongterning
  • 1 fedd hvitløk
  • 2 ts sukrin
  • 1/4 ts chilipulver
  • 2 ts dijon-sennep
  • 100 gram stangselleri i terninger
  • 100 gram rødløk i terninger
  • 100 gram squash i terninger
  • 300 gram torsk i store terninger
  • 100 gram blåskjell
  • 100 gram scampi, kokte
  • Smak til med salt, pepper, sukrin

Ha tomater, vann, buljongterning, hvitløk, sukrin, chilipulver og sennep i en kjele og kok opp. Tilsett grønnsakene og kok i 5 min. Ha i torsken og la den trekke på lav varme i ca 10 min. Ha i blåskjell og scampi helt til slutt. Smak til.

 

Kvelds 200 kcal:  Det samme som til frokost.

 

#1000kcal #kalorier #mager #diett #dagsmeny

Følg meg gjerne på Instagram: @astridkokk

 

 

4 kommentarer
    1. Du er så flink, Astrid 😊 Min diett besto hovedsaklig av de ferdigsmurte knekkebrødene, eple, skyr og krydra karbonadeig stekt med løk 😂😂😂 Stå på søta 👍

    2. Tusen takk! 🙂 Jeg tror hver enkel person må finne det som funker for seg. Har fått en mal å gå etter på sykehuset, men synes det var så traust. Men tror jeg skal ta meg en liten potetmiddg snart. Det kan bli lenge til neste gang. 🙂 Gørill Solbue:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg