Grønnkål

Jeg elsker grønnkål!

14 dager i dag på 1000 kalorier.

Det har vært en kjempe bra dag. Ikke vært sulten. Stekte en halv pose grønnkål-mix til lunsj med litt strimlet kokt skinke.Ble veldig mett. Synes grønnkål metter mye og har veldig god smak. Den har også få kalorier. Ren grønnkål har kun 36 kcal pr 100 gram vare. Stekes i kun 2 min i litt olje, salt og pepper. Rik på A, E, C, B6, Kalsium, Folat og Fiber.

Til mellommåltid i dag ble det litt grønnkål-chips. Kjempe godt og enkelt å lage:

Sett ovnen på 175 grader varmluft.

Ca 100 gram grønnkål. Ta bladene fra hverandre og skyll dem godt. Fjern vannet med hjelp av en salat-slynge eller tørk av.Fjern den tykke stilken i midten med en kniv og legg dem utover et bakepapir på et stekebrett. Fordel ca 1 ts olje og litt salt over grønnkålen. Pass på at all kålen får olje. Stekes i ca 15 min. Snu litt på kålen underveis i stekingen. Chipsen skal være helt sprø men ikke brent eller for brun. Du kan også bruke ferdig vasket Super-grønnkål i pose fra Bama. Den er kuttet i strimler. Det er den jeg ha brukt på bilde under. Ser kanskje litt kjedelig ut, men du kommer til å bli overrasket. Anbefaler!

 

I dag har jeg bikket 4000 følgere på Instagram og det er kjempe gøy! Så takknemlig. <3

Følg meg gjerne på Instagram du også: @astridkokk

 

#grønnkål #grønnkålchips #snacks #mellommåltid #lunsj #mager #1000kcal #diett #instagram

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg