Hormoner på avveie og fiskesuppe med Isgalt. 1000 – kcal – diett.

Dag 18.

Dagen startet med at jeg forsov meg bittelittegranne til frisørtimen min. Ble en jordbærshake i bilen som frokost. 110 kalorier.

Deilig med egentid hos frisøren og bare slappe av.

Det gikk ca 3 timer mellom shaken i bilen og til jeg var hjemme igjen. Det var nok i overkant lenge etter en litt stusselig frokost. Litt skjelven og irritabel, så lunsjen ble en halv pose stekt grønnkålmix i hui og hast og 2 tørre knekkebrød. Slukte det!Kjenner at ettermiddagen har vært tung. Ikke sulten som er verst i dag, men hodet. Tung i hodet, irritabel, sliten av å tenke på kalorier, tårer som vil ut pga frustrasjon….

Prøver å planlegge hva jeg skal spise hver eneste dag. Til kveldsmat blir det stort sett 2 knekkebrød med magert pålegg. Hvem gråter fordi det er altfor mange kalorier i en boks med makrell i tomat? JEG!!! Møkkakveld! Var skikkelig innstilt på makrell i tomat i dag….. 238 kalorier pr 100 gram. Boksen veier 110 gram. Hadde jeg åpnet boksen, hadde jeg spist for mye av den….

Da ble det kokt skinke da….. Sliten!

Sikkert mange som bare ler av dette og at det er verdens minste problem…. Og jo, det er jo det! I morgen ler jeg også av det. Men alt blir så mye større når tankene og kroppen ikke er helt på samme bølgelengde.

Glad for at det er en ny dag i morgen med nye muligheter. Også glemmer vi bare denne kvelden.

————————————————————————————————————-

 

Jeg tror jeg aldri har spist så mye tomter og fisk på 14 dager noen gang. Men det er godt og jeg blir mett.

Her kommer ei oppskrift på kjempe god tomatbasert fiskesuppe med Isgalt.

300 kalorier pr porsjon. Oppskriften er nok til ca 3 porsjoner.

 

Oppskrift:

  • ca 250 gram isgalt (bruk gjerne annen hvit fisk)
  • 1/2 stk fennikel
  • 100 gram kinakål
  • 1 vårløk
  • 1 dl lett kokosmelk
  • ca 2 dl finhakkede hermetiske tomater
  • ca 1-2 dl vann
  • 1 stk buljongterning, fisk eller grønnsak
  • 1 ts soyasaus
  • 1/2 rød chili
  • 1 fedd hvitløk
  • 1/2 løk
  • ca 80 gram reker
  • Litt fersk dill, saft fra en halv sitron salt og pepper.
  • litt olje til steking.

 

Vask fennikel, vårløk, løk og kinakål og kutt i tynnestrimler.

Finhakk, hvitløk og chili. Fres dette i olje i en kjele sammen med løken. Hell over finhakkede hermetiske tomater, vann og buljongterning. Kok opp.

Ha i fennikel, kinakål og nesten alt av vårløken.

Del fisken i litt store terninger og ha sen i suppen. La den trekke i ca 8 min.

Ha i soyasaus, kokosmelk og reker. Smak til med evt. salt, pepper og sitronsaft.

Strø over vårløk og dill ved servering.

 

#fiskesuppe #tomat #isgalt #fisk #1000kcal #diett #mager #litekalorier #hormoner #trist #nydag

Følg meg gjerne på Instagram: @astridkokk

 

 

 

4 kommentarer
    1. Høres tøft ut med bare 1000 kcal! Selv prøver jeg meg på 1400 og synes det er til å bli sprø av! Ønsker deg lykke til videre ✋✌

    2. Den første uka var verst, men nå går det fint og jeg er snart ferdig med 3. uka. Jeg leter hele tiden etter mat med færrest mulig kalorier slik at jeg får spist mest mulig mat. Det er ikke forsvarlig å leve på så få kalorier over lengre tid og ikke ha en lege i ryggen. Du må også ta vitaminer, mineraler og omega 3 ved siden av. Masse lykke til med de 1400 kaloriene. :-)Linda:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg