Sjokoladetrøfler – Sukkerfrie

Disse fløyelsmyke sjokoladetrøflene er kjempe enkle å lage, med få ingredienser.

Jeg har laget de sukkerfrie, men du kan gjerne lage de med sukker.

Lag de til jul, spiselig julegave, eller bare fordi du har lyst på.

Jeg har rullet de i tørket knust jordbær og de hvite i Sukrinmelis.

Du kan rulle de i f.eks. kakaopulver, kokos eller det du liker best. Bruk fantasien og lag de til din “egen oppskrift.”

Av denne oppskriften fikk jeg 15 stk. Det kommer litt an på hvor store du lager dem. Du kan gjerne doble oppskriften.

 

Oppskrift:

  • 100 gram mørk sukkerfri sjokolade
  • 75 gram kremfløte
  • 2 ss Sukrin
  • frøene fra en kvart vaniljestang
  • 1 ss smør

 

Hakk sjokoladen i mindre biter og ha den i en bolle.

Kok opp kremfløten, Sukrin og frøene fra vaniljestangen. Hell dette over sjokoladen. La stå i 2 min.

Rør godt sammen.

Rør så inn smøret.

Sett i kjøleskapet og la det stå der i ca. 2 timer.

Når sjokoladen er kald og fast, rull kuler av den. Rull kulen enten i melis, kakao eller det du måtte ønske. Frysetørkede jordbær får du kjøpt hos Meny.

Oppbevares i kjøleskap.

Ønsker du å lage trøflene med sukker, bruker du vanlig søtet sjokolade og sukker i stedet for Sukrin.

 

#sjokolade #trøfler #jul #sukkerfri #utensukker #astridkokk

Følg meg gjerne på Instagram: @astridkokk eller lik Astridkokk.blogg.no på Facebook.

 

 

 

 

 

 

 

4 kommentarer

Siste innlegg