Sukkerfri Gløgg

Det dufter av jul på kjøkkenet mitt.

Denne utrolige gode sukkerfrie gløggen må du prøve å lage.

Jeg har vært rundt i en del butikker og lett etter “lett-gløgg”, men det finnes ikke tror jeg…. Egentlig litt rart når man kan få de fleste andre varer i en lett utgave. Men da lager man sin egen.

Du må ikke holde deg til oppskriften min hvis det er krydder du ikke liker, eller om du ønsker mere av div krydder. (Om du ønsker kan du naturligvis bruke samme oppskrift og lage den fullsukret.)

 

Oppskrift:

  • 1 liter vann
  • 2 dl usukret husholdningssaft
  • 4-5 ss Sukrin Gold
  • 1/2 vaniljestang delt i to
  • 5-6 skiver fersk ingefær
  • 2 stk stjerneanis
  • 2 stk kanelstenger
  • 10 stk nellikspiker
  • 0,5 ts kardemomme
  • 0,5 ts Maldonsalt
  • 1 klementin i skiver 
  • evt. 1-2 dl rødvin – kan sløyfes.

 

Bland alt i en kjele og varm opp på middels varme. La stå å trekke i 30 min, men gjerne lenger. Skal ikke koke.

Sil gløggen og server.

Du kan gjerne doble oppskriften. Da har du ferdig gløgg til flere dager i julen som er rask og varme opp. Oppbevares i kjøleskapet.

 

#sukkerfrigløgg #sukkerfri #gløgg #jul #Christmas #krydder #astridkokk #funksjonellmat #sukrin

Følg meg gjerne på Instagram: @astridkokk eller på Facebook: Astridkokk.blogg.no

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg