Sukkerfrie Breakfast Granola Cups. #reklame

Denne ideen og litt av oppskriften har jeg stjålet fra “Tasty” sin Facebook-side. (Jeg anbefaler at du følger.)

I oppskriften står det 100 gram honning, men jeg har byttet ut den med 50 gram Fibersirup Gold. Jeg har også byttet ut noe av havregrynene med mandelmel, tilsatt frø fra vaniljestang og brukt mandeldråper i stedet for essens.

Da jeg stekte disse, duftet det helt fantastisk godt av banan og mandler. Utrolig gode og enkle å lage.

 

Oppskrift:

  • 2 stk bananer
  • 50 gram Fibersirup Gold
  • Ca. 5 mandeldråper
  • Frøene fra en halv vaniljestang
  • 100 gram havregryn
  • 35 gram mandelmel
  • 0,5 ts malt kanel
  • 0,5 ts salt.

 

Mos bananene fint med en gaffel.

Bland inn Fibersirup Gold, mandeldråper og frøene fra vaniljestangen. Rør dette godt inn i de moste bananene.

Sett dette til side.

I en annen bolle blander du sammen havregryn, mandelmel, kanel og salt. Rør godt sammen.

Ha bananblandingen over i havregrynblandingen og rør godt sammen.

Sett oven på ca. 180 grader.

Bruk en “muffins-plate” eller creme brulee-former, spray formene med formfett, og sett en spiseskje med røre i hvert hull. Ha litt vann på fingrene og klem røren/deigen oppover kantene slik at det danner en “kopp”.

Stek disse i ca. 15 min. Ta de ut av formene og stek de i 5 min til.

Avkjøl.

Jeg har fylt mine med sukkerfri yoghurt og bær.

 

 

#breakfast #granolacups #granola #cups #kopper #frokost #reklame #fibersirupgold #funksjonellmat #sunkost #sukkerfritt #sukkerfri #utensukker #banan #tasty #mandel #havregryn #yoghurt #blogg #matblogg #astridkokk

 

Del gjerne dette med dine venner. <3

 

Instagram: @astridkokk

Snapchat: astridkokk

Facebook: Astridkokk.blogg.no

 

 

4 kommentarer

Siste innlegg