Enkle middagstips i sommer. #fisk.

Pannestekt fjellørret og makrell er den ultimate sommermaten for meg. Servert med agurksalat, nypoteter og rømme. Det er kjempe godt og enkelt.

Fiskefilletene vendes i hvetemel blandet med salt og pepper og stekes i ca 3 min på hver side.

Når jeg lager laken til agurksalaten, går det meste på slump. Men utgangspunktet er vann, 7 % eddik, sukker, salt og pepper. Ha alltid i så mye eddik at du nesten mister pusten når du smaker på den. Og mye sukker. 🙂 Bruk ca 5 dl ferdig laget lake til 1 stk agurk.Når du tilsetter den skivede agurken vil laken tape seg på smak pga vannet den inneholder. Lag den gjerne i god tid før den skal spises.

 

Laks med mangosalat er også en av favorittene i sommer.

Stek laksen i ovnen på 200 grader i ca. 15 min. Ha på pesto eller aller annet krydder om du ønsker noe annet enn bare salt og pepper på laksen.

Mangosalat lages av 1 moden mango i terninger, 1 stk finhakket rød chili, saften fra en halv lime, 2 ss olje, en neve finhakket koriander og salt.

Bland alt sammen i en bolle. Smaker himmelsk!

 

#fisk #sommermat #fjellørret #ørret #laks #makrell #agurksalat #mangosalat #enkel #rask #middag #nypoteter #rømme #sommerinorge #matblogg #astridkokk

 

Del gjerne. <3

 

Du finner meg her også:

Snapchat: astridkokk

Instagram: @astridkokk

Facebook: Astridkokk.blogg.no

 

3 kommentarer
    1. Åå nam! <3 Fjelløret og makrell er den beste fisken eg vet om! Det som er på det første bilder er nesten akuratt hvordan min bestemor sin mat ser ut når ho lager det <3
      Ha en fin kveld videre :d

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg