Tidsklemma…

Det er så mye jeg har lyst til å gjøre…

Det er så mye jeg skulle ha gjort…

Noen ganger strekker ikke tiden helt til.

Listen min begynner å bli lang. Jeg elsker lister så lange jeg klarer å krysse ut noe innimellom. I dag har jeg krysset ut 1 av minst 15 ting jeg bør ha gjort før jul. Store og små prosjekt både i og utenfor heimen. Jeg vet ikke om jeg setter for store krav til meg selv… “flinkpikesyndromet”. Jeg er flink til å få dårlig samvittighet for mye. Det jeg har mest lyst til å gjøre om dagen, blir prioritert litt bort og det gnager.

Har lyst til å bruke mere tid på denne bloggen. Bake mere og lage mere mat som jeg kan dele med dere. Det å lage mat for meg er avkobling. Da tenker jeg kun på det jeg driver med. Men når annet “henger over meg”, klarer jeg ikke å få inspirasjon nok til å lage noe bra. Liker ikke at dagslyset blir så tidlig borte nå på vinterstid. Det gjør at jeg kun får tatt bra mat-bilder de dagene jeg har fri fra jobben. (Mener jeg selv da.) 

Skulle gjerne trent mere. Har et mål om å gå ned ca. 14 kg til…. (36 kg ned det siste 1,5 året) Når blir man egentlig fornøyd med vekten…? Jeg kjenner at det er vanskelig å komme seg ut nå når vinteren er i anmarsj, det er kalt og mørkt ute. Så lenge man bor litt landlig til sånn som jeg, finnes det ikke gatelys heller. Vet at jeg høres en smule negativ ut nå. Det er ikke så ille som det kanskje høres ut som. Jeg er flink til å bruke treningssykkelen min da. Og med det yrke jeg har, blir det mange skritt på telleren og det er jeg glad for. Jeg klarer ikke helt tanken på å sette føttene innenfor døra på et treningsstudio. Selv om jeg er en Str. M nå, har jeg ikke vært det. Tankene om hva jeg var for et par år siden, sitter godt igjen.

Jeg gleder meg veldig til jul. Elsker julen. Stemningen, lysene, lukten, nissene, de dårlige filmene på tv, julematen. Den årlige julevasken av huset står på listen min. Jeg klarer ikke å sette frem julestaken i vinduskarmen uten at vinduene er rene. Sånn er det bare. Jeg kunne godt tenkt meg å bake 7 slag småkaker til jul, men hvem skal spise dem? Fuglene? Jeg ha ikke godt av det. (Klarer nok ikke å la være å bake litt)

Nå førstkommende lørdag er det årets store begivenhet innen servering av mat for min del. 160 pers skal ha middag og dessert. Det er mye jobb og jeg vet jeg blir sliten, men det er sååå gøy. Digger å bli litt stressa, bli litt rød i toppen, merke at man lever, bli sliten i beina og i ryggen og kjenne at man lever! Så lenge det er gøy, er det greit! Det er en god del å forberede til dette, som tar mye tid i noen dager nå. Så heldig at jeg har med meg to fantastiske flinke kollegaer som hjelper meg på lørdag. Gleder meg masse til dette.

Det jeg egentlig bare ville si her, er at jeg har skikkelig dårlig samvittighet fordi jeg ikke blogger mere oppskrifter akkurat nå. Jeg vet at jeg har noen faste lesere her som jeg setter stor pris på. Men jeg kommer sterkere tilbake bare denne uken er over. <3 Jeg har masse “godis” på lager.

Ønsker dere en riktig god natt. <3

Klem.

 


 


Etter                                                    Før
 

 

#blogg #tidsklemma #trening #mat #kaker #jul #vekt #vektnedgang #matblogg #personlig #astridkokk #instagram #snapchat #facebook

 

Følg meg gjerne på Instagram: @astridkokk

                                Snapchat:      astridkokk

                                Facebook:     Astridkokk.blogg.no

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Lykke til med laget og den store lista….flott å se på bildet (etter) bare å være fornøyd ,og kakene dine ser helt fantastisk ut…👋🏼👍

    2. Hallo snuppa
      Du er bare mega flink til det du driver med- heier på deg.
      Lykke til på lørdag😊
      Jeg er klar for mere trim i 2017- bare og komme🚶🏼‍♀️🚶🏼‍♀️
      Klem fra Jane

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg