Cloud bread #proteinrikt #glutenfritt

Etter at jeg la ut bilde av dette “brødet” på Snapchat i ettermiddag, raste det inn med meldinger. Veldig moro.

Så her kommer oppskriften:

 

  • 3 egg
  • 3 ss mager Cottage cheese
  • en klype salt
  • en klype pepper
  • 0,5 ts bakepulver.

 

Oppskriften gir 6 stk. rundstykker. Et rundstykke inneholder ca. 50 kcal.

Sett ovnen på 150 grader.

Skill eggehvitene fra plommen.

Ha eggeplommen i en bolle sammen med mager CC, salt, pepper og bakepulver. Kjør dette glatt med en stavmikser.

Stivpisk eggehvitene i en annen bolle.

Bruk en slikkepott og vend forsiktig eggehvitene inn i resten av blandingen.

Kle et stekebrett med bakepapir og fordel røren i 6 stk like store boller. Bruk en skje. Ikke legg de for nærme hverandre for de vil ese litt ut.

Sett stekebrettet midt i ovnen og stek i 30 minutter.

Når du tar de ut av ovnen vil de synke litt sammen når de blir kalde.

Spis de bare sånn, eller bruk det pålegget du ønsker. Husk at tomat, agurk og salat inneholder veldig få kalorier, så øs på med dette i tillegg.

Om du lager et søt utgave kan du spise de sammen med mager kesam og bær f.eks.

 

TIPS: I stedet for mager Cottage Cheese kan du bruker mager smøreost/kremost, gjerne med smak av krydder, kylling, skinke etc.

Du kan også tilsette de krydderurtene du ønsker, evt spinat, hvitløk, oliven, soltørket tomat.

Du kan også lage de søte ved å tilsette sukrin eller type annet søtningsmiddel.

 

#cloudbread #bread #brød #mager #proteinrik #glutenfritt #kalorifattig #magercottagecheese #egg #oppskrift #rask #januar #nystart #etlettereliv #enkel #matblogg #astridkokk

 

Del gjerne dette innlegget med dine venner. <3

 

Du finner meg her også:

Snapchat: astridkokk

Instagram: @astridkokk

Facebook: Astridkokk.blogg.no

 

3 kommentarer
    1. Jeg har aldri prøvd. Jeg vil nok tro at det går. Jeg oppbevarer mine i kjøleskapet og før jeg skal spise de, steker jeg de noen minutter i ovnen. de har lett for å bli litt “våte” i kjøleskapet. Anniken:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg