Pjalt fra Røros

Du har vel kjøpt bladet Hjemmet denne uken?

Dette er 3. uken jeg har et 2 siders innlegg med kaker fra noen av stedene der NRK sommertåget stopper.

Jeg har 8 innlegg i bladet i sommer.

Denne uken er det Pjalt fra Røros. Det er en kjempe god lefse som er myk og søt og er knallgod varm med lys sirup eller brunost på.

 

 

På side 20 og 21 kan du lese om denne tradisjonsrike lefsen fra Røros.

 

Følg med i neste uke av Hjemmet. Der finner du du noe godt fra Kongsvinger.

I disse 8 innleggene i Hjemmet har jeg bakt kaker (og ett brød med suppe) jeg aldri har bakt før. Det har vært kjempegøy å bake nye ting.

Anbefaler at du prøver noe du aldri har bakt eller smakt før. Det er alltid gøy å prøve noe nytt. 🙂

 

Husk å kjøpe Hjemmet denne uken da! Og neste uke og i fire uker til. 😉

 

#pjalt #lefse #røros #tradisjonbakst #tradisjon #bakst #media #ukebadethjemmet #hjemmet #nrksommertoget #sommeråpent #sommerinorge #oppskrift #matblogg #astridkokk

 

Del gjerne dette innlegget med dine venner. <3

 

Du finner meg her også:

Instagram: @astridkokk

Snapchat: astridkokk

Facebook: Astridkokk.blogg.no

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg