Tomatpai med fire oster

 

Pai eller pizza på en litt annen måte med enkle og gode råvarer. Helt uten kjøtt.

Smaksrik og lett å lage. Noen ganger tenker jeg at det er helt greit med enkle løsninger som å kjøpe ferdig fullkorns-pizzadeig.

Pizzadeigen er i utgangspunktet firkantet med jeg brukte en tallerken å skar den rund. Det gjør du som du vil med. Lag gjerne en firkantet stor eller som små porsjons-biter eller en rund.

 

Dette trenger du:

  • 1 pk ferdig fullkorn pizzadeig.
  • ca. 7-8 tomater. Bruk gjerne cherrytomater også.
  • 1 boks kremost med hvitløk og urter
  • 3 -4 ss pesto
  • 1 liten rødløk
  • ca. 100 gram chevre
  • ca. 4-5 ss reven parmesan
  • 1 fersk mozzarella
  • 40 gram ristede pinjekjerner
  • Frisk timian til pynt
  • salt og pepper

 

Smør pizzadeigen med kremost.

Del tomatene i skiver og legg de “takstein” ovenpå kremosten.

Del løken i skiver og legg de over tomatene.

Fordel chevre, mozzarella og parmesan over tomatene.

Fordel pesto og pinjekjerner på toppen.

Ha på litt salt og pepper.

Husk at osten inneholder en del salt så ikke ha på for mye salt i etterkant.

Brett kanten på paien/pizzaen ca 1,5 cm inn og over fyllet.

Stekes på 230 grader i ca. 20 – 25 min. La den stå på benken i 10 min før du begynner å dele den opp.

Dryss over frisk timian ved servering. Den kan også serveres kald. Ha gjerne en god salat til.

 

 

#pai #pizza #tomat #ost #kremost #parmesan #chevre #mozzarella #pinjekjerner #lunsj #middag #kveldskos #tapas #vegetar #kjøttfrimandag #kjøttfri #kos #enkel #rask #oppskrift #matblogg #astridkokk #middagstips

 

Del gjerne dette innlegget med dine venner. <3

 

Du finner meg her også:

Instagram: @astridkokk

Snapchat: astridkokk

Facebook: Astridkokk.blogg.no

 

 

 

4 kommentarer
    1. Dette skal prøves ser veldig godt ut.
      Tar du en tur innom min blogg og leser dagens innlegg Jeg fikk det til ,jeg tar ett oppgjør med de
      som ikke hadde tro på meg 🙂
      Ha en fin kveld
      Fra Sissel

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg