Grønnsaksburgere av restene fra middag.

Nytt år, nye muligheter!

Det er en stund siden jeg har vært inne her og lagt igjen ei oppskrift. For å være helt ærlig har det vært tungt å komme i gang med det meste etter julen.

Føler meg litt sliten og lei. Men har i hvert fall kommet i gang med sunnere mat og jobber med å av det julen har lagt på….

Her kommer det en super oppskrift på hva du kan bruke poteter og grønnsaker til hvis du får noe til overs etter middagen.

 

Oppskrift:

  • ca. 400 gram kokte poteter
  • ca. 400 gram kokte grønnsaker av eget ønske (jeg brukte gulrøtter og brokkoli)
  • 100 gram revet gulost (lett)
  • 4 små egg
  • En halv finhakket rødløk
  • En halv finhakket paprika
  • 2 ts Fiberhusk
  • 2 fedd finhakket hvitløk
  • Salt og pepper

 

Riv poteter og grønnsaker grovt på et rivjern.

Bland alt forsiktig sammen og la alt stå å svelle i ca 10 min.

Lag ønsket store burgere og stek på middels varme i litt olje i stekepannen.

Serveres med godt brød og salat.

 

 

#grønnsaksburger #burger #grønnskaker #restemiddag #rester #kjøttfri #kjøttfrimandag #potet #brokkoli #gulrot #egg #glutenfri #oppskrift #matblogg #astridkokk

 

Du finner meg her også:

Instagram: @astridkokk

Snapchat: astridkokk

Facebook: Astridkokk.blogg.no

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg