Pastarullade med ricotta og spinat

Dette er så enkelt og godt å lage.

Jeg har fylt med ricotta og spinat men du kan fylle pastarullene med hva du måtte like. F.eks. Kjøttsaus, tomatsaus, soppstuing eller annen grønnsakstuing.

Videre ser du hvordan jeg har laget disse.

 

3 egg knekkes. Bland inn ca, 100 gr revet ost, 200 gr ricotta, 150 gr fetaost og 50 gr parmesan.

 

Stek 1 rødløk i terninger, 2 finhakket hvitløksfedd, salt og pepper.

Ha i ca 200 gr frisk spinat. Stek i 2-3 min til spinaten “krymper”

 

Bland dette inn i egge-osteblandingen.

 

Bland inn en god neve finhakket frisk basilikum og gressløk. Rør alt godt sammen.

 

Kok ca.10 stk pastaplater i lettsaltet vann i ca. 8-10 min slik at du kan rulle de uten at de sprekker.

 

Avkjøl lasagneplatene i kalt vann og legg en plate på litt tørkepapir. Legg på ca 1-2 ss av ost -og spinatfyll ovenpå pastaplatene og rull sammen.

Legg disse rullene i en smurt ildfast form.

 

Lag hvit ostesaus av 3 ss smør, 3 ss hvetemel, ca. 5-7 dl hvetemel, en klype muskatnøtt, salt, pepper og 100 gr reven ost.

Smelt smøret og ha i mel. Spe med hvetemel og smak til. Ha i reven ost til slutt.

Hell dette over pastarullene og strø over ønsket mengde reven ost.

stev ved 220 grader i ca 30 min. La hvile i ca 10 min før du deler opp.

Serveres gjerne med salat og brød.

 

 

#pasta #lasagne #ruller #ricotta #spinat #ostesaus #ost #cheese #rullade #middag #helgekos #enkel #rask #oppskrift #matblogg #astridkokk #middagstips #karbohydrater #vegetar #utenkjøtt #kjøttfri #kjøttfrimandag

 

Du finner meg her også:

Snapchat: astridkokk

Instagram: @astridkokk

Faccebook: Astridkokk.blogg.no

1 kommentar
    1. Heisann. Det står hvetemel 2 ganger med forskjellige mål i oppskriften på sausen. Den med 7 dl skal nok bort.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg