Lakrisbåt-PannaCotta med fryst jordbærpure.


Lakrisbåt-PannaCotta med fryst jordbærpure.

Oppskrift jordbærpure:

1 kurv jordbær,1 ts vaniljesukker,saften fra en halv sitron,2 ss sukker.

Rens og vask jordbærene. Kjør alle ingrediensene glatt med en stavmikser og frys det hele i minimum 2 timer.

Oppskrift lakrisbåt-PannaCotta: (3 porsjoner)

3 dl kremfløte,20 lakrisbåter,1 ts vaniljesukker,1 gelantin-blad.Noen lakrisbåter tl pynt.

Bløtlegg gelantinen i ca 10 min. Kok opp fløten og ha i lakrisbåtene, vaniljesukkeret og gelantinen. Rør godt til alt er oppløst.Fordel i dessertskåler og sett kjølig i minimum 1 time.

Pynt desserten med den fryste jordbærpureen, friske jordbær og lakrisbåter like før servering.

4 kommentarer
    1. kjempe fin blogg! kos deg masse videre i sommer! 🙂 gjerne besøk bloggen min klem<3

    2. Off.. bloggen din er under en uke og inneholder masse jeg vil smake.. Skal trykke “følg” på deg nå…. Selvom jeg egentlig tror det er dumt siden jeg prøver å gå NED 10 kg… 😉 Heldigvis ser noe her for avansert ut for meg, men denne oppskriften skal jeg prøve meg på en helg snart!
      Da sier jeg godnatt med vann i munnen! haha

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg