1000 – kcal – diett

Dag 5, 6, og 7.

Skulle aldri skrevet noe om på torsdag at det gikk så bra med både sult og søtsug…..Fredag og lørdag var vanskelige. Kanskje fordi det er litt psykisk… fredagskveld og lørdagskveld = kosedager. Måtte ha litt å kose meg med i går kveld; 2 tørre knekkebrød i biter, som jeg dyppet i litt ekstra lettrømme med litt grillkrydder og paprikapulver. Ble nesten som potetgull og dipp…..

Men har nå kommet meg igjennom den første helgen. Til tross for at jeg har bakt 2 kaker i helgen. Oreokake i går og sjokoladekake i dag. Smakte ikke på kremen engang. Ganske stolt av meg selv.  Og i dag, søndag, har det gått veldig bra.

Tomater er en av de grønnsakene jeg kan spise så mye jeg vil av. Og det gjør jeg jo. Jeg er veldig glad i tomater og har nok spist 2 kg denne uka. Vanlig store tomater delt i skiver med enten salt, grillkrydder eller annet krydder. Og hvis jeg skal skeie ut litt, blir det tomater med sukrin på. Spiser også cherrytomater. Lett å ha med seg i bilen o.l.

 


Cherrytomater delt i to med krydder og vårløk. Kjempegodt! (Som jeg spiser innimellom måltidene.)

 

Frokost og/eller lunsj. Salat, tomat, knekkebrød, stekt eggehvite og kokt skinke.

 

Sliter fremdeles litt når jeg er i butikken og skal handle. Fort gjort å handle inn litt for mye når man er sulten…..

 

Middagen i går ble “svineboller” på rosmarinspyd. Det skulle vært lam men brukte svinekjøttdeig.

Kjøttdeigen er blandet med salt, pepper, hvitløk, timian og rosmarin. Tilsatte ingen væske eller bindemiddel p. g. a. redd for at det ville bli for mange kalorier. De ble litt tørre og faste. Men veldig godt. 

 

I morgen er det mandag og en ny uke med nye muligheter. Ønsker alle en flott uke. 🙂

Følg meg gjerne på Instagram: @astridkokk

#1000kalorier #diett #mager #frokost #lunsj #magrematvarer #tomater #elsk

 

4 kommentarer
    1. Hei og god kveld.
      Jeg synes du er kjempeflink- får mange tips fra deg ang.slanking.
      Har sjøl begynt på Grethe Roede.
      Klem❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg