1000 – kcal – diett

4 kg ned i vekt på 12 dager! 🙂

Gøy å se at det virker.

Denne uka har jeg vært opptatt med å føre regnskap og da har jeg vært en skikkelig dårlig kokk! Og en skikkelig dårlig blogger!Det har blitt mye knekkebrød og Fjordland Torsk med purreløksaus til middag.  (Ja, du leste riktig!!!) 300 kcal hvis du tar bort en potet. Det har funka bra. Blir god og mett. Sånn blir det når tiden ikke alltid strekker til.

Uka har gått greit. De gangene jeg føler meg sulten, er mellom lunsj, mellommåltid og middagen. På kvelden går det helt fint. Sånn i utgangspunktet før jeg begynte på denne dietten, trodde jeg det skulle bli verre enn det det er. 

Jeg har nok begynt å drikke mere kaffe enn jeg gjorde før…. Skal jeg skeie ut litt ekstra, heller jeg 0,5 dl Styrk med kakaosmak i kaffen. Eller et lite hjørne Nutrilett karamell-bar. (Ikke en munnfull engang) Sukkerfrie Ricola Isbre-sukkertøy er også en favoritt.

Observerer at butikkene fylles opp med julekaker nå. (Altfor tidlig etter min mening).  Men tok med meg en boks pepperkaker hjem og hadde så lyst på bare 1 kake.450 kcal pr 100 gram pepperkaker. 16 stk pepperkaker veier 100 gram……… Ble knekkebrød i stedet da….

Å forberede til jul er noe jeg elsker å gjøre. Både maten, kakene og tradisjonene julen fører med seg. Denne jula blir nok litt annerledes, men gleder meg likevel. En koselig tid vi går i møte.

Har laget litt mat denne uka: Fylt paprika med grønnsaker, ris og tunfisk. 2 halve paprika til hver. 300 kcal.

Oppskrift 2 personer:

  • 2 stk paprika
  • 1 fedd hvitløk
  • 1 stk rød chili
  • 0,5 løk
  • ca 50 gram squash
  • 0,5 paprika
  • 2 vårløk
  • ca 10 stk sorte oliven
  • ca 10 stk cherrytomater
  • 100 gram basmatiris, fullkorn, ferdig kokt.
  • 0,5 ts spisskummen
  • 0,5 ts paprikapulver
  • salt, pepper
  • 1 boks tunfisk. (Du kan også bruke kokt skinke eller kylling.)

Del paprikaene i to og fjern frøene. Vask de. Legg de flatt i en ildfastform som er smurt med formfett.Vask alle grønnsakene og kutt de opp i små terninger. Tomatene deles i to. Finhakk hvitløk og chili. Fres hvitløk, chili og løk i en stekepanne. Ha i de øvrige grønnsakene og risen, utenom tomatene, og stek i ca 5 min.Ha i tunfisken, krydder og smak til med salt og pepper. Ha i tomatene helt til slutt. Bruk en teskje og ha fyllet i paprikaene.

Stek på 200 grader i ca 20 min.

Servers med tzatziki.

 


 

Middag eller lunsj: Stekt grønnkål miks med kylling. Grønnkålmiks fra Bama stekes noen minutter med hvitløk, chili, soyasaus.

Frokost hver dag og noen ganger lunsj: 2 knekkebrød, skinke, tomat og stekt eggehvite.

Følg meg gjerne på Instagram: @astridkokk Da blir jeg glad. Der ligger det nesten 1000 bilder av kaker og mat.

#1000kcal #diett #mager #sukkerfri #3ukersdiett #vekttap


 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg