Sjokoladecupcakes. 17. Mai.

Jeg vil med dette ønske dere en riktig flott 17. Mai-feiring.

Kos dere og spis masse is og pølser. 🙂

Som barn gledet jeg meg alltid veldig til 17. Mai. Jeg synes det var en flott dag. Gledet meg til å få bruke nye klær og sko, selv om man viste at gnagsårene måtte plastres på kvelden.

Jeg synes fremdeles at 17. Mai er en flott dag, selv om man ikke gleder seg på samme måte som man gjorde som barn.

I år er jeg på jobb fra kl 0700 – 1500. Regner med en hektisk og bra dag med mange gjester og godt humør.

Siden jeg er borte hele morgendagen, har jeg bakt noen cupcakes i dag. Jeg har brukt sjokoladekakeoppskriften med kefir til muffinsene. Oppskriften finner du her på bloggen.

Oppskriften på sjokoladekremen kommer her:

  • 300 gram smeltet mørk sjokolade
  • 500 gram smør
  • 500 gram melis
  • 2 ts vaniljesukker

 

Smelt sjokoladen på svak varme. Avkjøl noe.

Pisk sammen smør, melis og vaniljesukker med en mikser til en luftig krem.

Ha i den smeltede sjokoladen og pisk sammen på nytt.

Ha kremen i sprøytepose. Dekorer som du ønsker.

Jeg har pyntet cupcakeen med blomster fra plommetreet vårt i hagen. Du kan bruke det du sel ønsker å pynte med.

 

#17mai #norgesnasjonaldag #cupcakes #sjokoladekrem #barndomsminner #jobb #hektisk #matblogg #astridkokk #ønskerdegenfindag #kos #pølser #is #helenorgebaker #kappahl #ikkesponset #reklame

 

Del gjerne. <3

 

Følg meg gjerne på:

Instagram: @astridkokk

Snapchat: astridkokk

Facebook: Astridkokk.blogg.no

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg