Enkel og deilig lunsj. Auberginer og asparges. #kjøttfri

I det siste har jeg lagt min elsk på auberginer.

De har en litt søtaktig smak når de er stekt. Det funker fint å legge de på grillen også.

Sett ovnen på 230 grader.

Legg auberginen i en smurt ildfast form. Stikk hull i den med en gaffel på “toppen” 3-4 steder. Stek den midt i ovnen i ca. 20 min.

Del den på midten nesten igjennom. Krydre med salt og pepper. Fordel en halv fersk mozarella på toppen der du skar opp. Finsnitt gressløk eller annen krydderurt og ha over. Stek alt sammen i ca. 5-6 minutter til, til osten er smeltet. Dryss litt salt over.

 

Noe annet som er veldig godt og enkelt er stekte grønne aspargestopper med smeltet mozzarella, lime og olivenolje.

Ha litt olje og smør i en stekepanne og i aspargestoppene når pannen er varm og stek dem i ca 2.3 minutter.

Legg en halv mozzarella i pannen i ca. 1 min. Ha osten over aspargesen på tallerken. Ha over litt limesaft, olivenolje, salt og pepper.

 

#lunsj #auberginer #asparges #mozzarella #enkel #rask #kjøttfri #kjøttfrimandag #grønn #grønnsaker #matblogg #astridkokk

 

Del gjerne: <3

 

Du finner meg her også:

Snapchat: astridkokk

Instagram: @astridkokk

Facebook: Astridkokk.blogg.no

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg