Lefserullade eller fylte potetlomper. Tips til lunsj.

Potetlomper kan fylles med mye godt. Det trenger ikke være kun pølser. 🙂

Du kan bruke de både som forrett, til tapas, og lunsj/kveldsmat. Hvis du lager de til lunsj/kveldsmat ville jeg kanskje bare delt lefsene i to og ikke i små biter som på bildene.

Du kan fylle de med akkurat det du selv liker.

Det jeg har brukt her er: Kremost (enten naturell eller tilsatt urter), røkt laks, ruccola, paprika og agurk.

TIPS TIL ANNET FYLL: Spekeskinke, kylling, salami, kokt skinke og gulost, skalldyrsalat, etc.

TIPS: Hvis du har tenkt å lage disse dagen før, anbefaler jeg at du bruker tortillalefser i stedet for lomper. Lompene har lett for å bli våte og løse seg opp hvis de blir stående for lenge med fyllet i.

 

Smør på kremost først, så legger du på det fyllet du selv ønsker. Legg paprika og agurk ned mot den ene langsiden på lompen slik at fyllet havner i midten av rullen. Du må ikke gjøre det, men jeg synes det ser penest ut da. 🙂

 

#lefserullade #potetlomper #lomper #potet #laks #røktlaks #grønnsaker #kremost #lunsj #kveldsmat #forrett #tapas #matblogg #astridkokk

 

Del gjerne dette innlegget med dine venner. <3

 

Du finner meg her også:

Snapchat: astridkokk

Instagram: @astridkokk

Facebook: Astridkokk.blogg.no

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg