Proteinrunstykker med chiafrø og reven gulrot.

Disse proteinrundstykkene lager du ferdig på 30 min. Deigen tar 7-8 min å fikse. Og ca 20 min steking.

Kjempe gode og metter mye og lenge. Spises med godt pålegg og masse grønnsaker. Godt med litt påfyll etter f.eks trening. Disse lagde jeg like før jeg tok meg en god treningsøkt ute i det fine kveldsværet. Deilig med kveldsmat når jeg kom tilbake.

Rundstykkene innholder ingredienser som mager cottage cheese, egg, chiafrø, og sesamfrø som gir mye proteiner.

Du kan gjerne lage de glutenfrie.

Av oppskriften blir det ca. 15 små rundstykker. Du kan gjerne doble porsjonen, så har du deilige og saftige rundstykker hele uken. Lager du de større enn det jeg har gjort, ville jeg skrudd ned temperaturen på 180 grader og stekt dem i ca. 25 min.

 

Oppskrift:

  • 300 gram mager Cottage Cheese
  • 4 egg
  • 300 gram havregryn
  • 4 ss chiafrø
  • 3 ss sesamfrø
  • 2 ss linfrø
  • 2 små grovt revne gulrøtter
  • 1 ss FiberSirup Gold
  • En liten ts salt
  • 1,5 ts bakepulver
  • 1 egg til pensling

 

Skrell, vask og riv gulrøttene.

Ha Cottage Cheese og egg i en bolle. Kjør det glatt med en stavmikser.

Ha i gulrøttene og de andre ingrediensene. Rør alt godt sammen.

Jeg har brukt et muffinsbrett og en is-skje for å få de jevnt like store. Men du kan gjerne sette dem med ei spiseskje på bakepapir i ovnen. Du trenger ikke å bruke muffins former.

Pisk sammen egget og pensle de på toppen. Strø over frø på toppen.

Stekes på 200 grader i ca. 20 min midt i ovnen. Avkjøl på rist.

 


 

 

#proteinrundtrykker #proteiner #protein #rundstykker #egg #cottagecheese #CC #hytteost #chiafrø #chia #gulerøtter #havregryn #trening #påfyll #enkel #rask #lettålage #mettermye #mager #oppskrift #matblogg #astridkokk

 

Del gjerne dette innlegget med dine venner. <3

 

Du finner meg her også:

Snapchat: astridkokk

Instagram: @astridkokk

Facebook: Astridkokk.blogg.no

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg