Pepperkake-cookies med sjokolade #sukkerfri

Duften av jul sprer seg i huset. Krydder som ingefær, nellik og anis dufter av gode juletradisjoner med baking.

Jeg er hele tiden på jakt etter de gode smakene selv om julekakene og julegodteriet i blir proppet full av sukker. Det kan smake veldig godt selv om man ikke bruker farin. Tro meg. <3

Denne gangen har jeg laget seige pepperkake-cookies med sjokolade. Jeg prøvde ut oppskriften noen ganger for å få den best mulig etter min smak. Selv om du har en ide i hodet om hvordan de vil bli hvis du har i de ingrediensene du har tenkt, blir ikke alltid resultatet sånn. Det hender at jeg også kaster det jeg har laget fordi det ikke har funket som jeg hadde tenkt.

Men her kommer en “perfekt” oppskrift etter min smak. 🙂

 

Oppskrift:

  • 150 gram havremel
  • 100 gram mandelmel
  • 15 gram FiberFin
  • 0,5 dl vann
  • 4 ss Fibersirup Gold
  • 2 eggehviter
  • 6 ss Sukrin Gold
  • 1 ts vaniljesukker
  • 1 ts malt ingefær
  • 1 ts kanel
  • en klype malt nellik
  • en klype malt anis
  • en klype malt sort pepper
  • 0,5 ts salt
  • 1,5 ts bakepulver
  • 150 gram grovhakket sukkerfri sjokolade

 

Rør alt godt sammen. Vent med å røre inn sjokoladen til slutt.

La deigen hvile i ca. 5 min.

Sett deigen med spiseskje på en stekebrett kledd med bakepapir. Ikke sett de for tett for de kommer til å heve litt utover.

Stekes midt i ovnen på 180 grader i ca. 20 min. Husk at alle ovner er ulike, så sjekk om du må la de stå kortere tid eller lengre. De skal være litt myke.

Avkjøl på rist.

 


 

#pepperkakecookies #myke #pepperkake #cookies #sukkerfri #julutensukker #alternativ  #utensukker #sjokolade #julekaker #sukringold #jul #Christmas #kos #rask #enkel #oppskrift #matblogg #astridkokk

 

Del gjerne denne oppskriften med dine venner. <3

 

Du finner meg her også:

Instagram: @astridkokk

Snapchat: astridkokk

Facebook: Astridkokk.blogg.no

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg