Proteinpannekaker og havregrøt

Jeg har fått en ny frokostfavoritt!

Disse pannekakene er enkle å lage med få ingredienser. Og er knallgode!

Oppskrift:

  • 2 store egg
  • 200 gram mager Cottage Cheese
  • 1 ts vaniljesukker
  • En klype salt
  • 3 ss honning eller 3 ss fibersirup gold
  • 100 gram havregryn
  • 1 ss chiafrø
  • 0,5 ts bakepulver

 

Kjør egg og Cottage Cheese glatt med en stavmikser.

Bland i de andre ingrediensene. La røren svelle i ca. 10 min.

Stekes i en nonstick stekepanne. (For å unngå å bruke olje til stekeing)

 

Jeg har fått en ny favoritt. Jeg fant denne type havregryn i Sverige for kort tid siden. Har ikke funnet den i Norge, men håper at den vil komme hit også etter hvert. Den er litt søtaktig på smak og så god.

 

Havregrøt laget av samme type havregryn som på bilde over.

Oppskrift 1 porsjon:

  • 1 dl havregryn
  • 2 dl vann eller melk
  • 1 klype salt

 

Kok i ca 3-5 min mens du rører godt. Du kan også lage grøten i mikroovn. Bland sammen i en dyp tallerken og sett på 2 min på høyeste effekt. Rør godt før servering.

Om du ønsker kan du tilsette litt vaniljesukker, kanel, kardemomme, sjokolade, knust banan. Det du måtte like best. Og toppe det med det du liker best.

På bilde har jeg fibersirup (søtstoff) sammen med blåbær og mandler.

 

 

#proteinpannekaker #pannekaker #protein #havregryn #cottagecheese #havregrøt #havre #grøt #frokost #lunsj #mellommåltid #kveldsmat #styrke #rask #enkel #oppskrift #matblogg #astridkokk

 

Del gjerne dette innlegget med dine venner. <3

 

Du finner meg her også:

Instagram: @astridkokk

Snapchat: astridkokk

Facebook: Astridkokk.blogg.no

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg