Knallgode vafler

25. mars er det vaffeldagen! 😉

Her kommer en knallgod oppskrift på luftige og smakfulle vafler.

 

Oppskriften gir 10 plater:

  • 3 egg
  • 60 gram sukker
  • 1 ts vaniljesukker
  • 0,5 ts kardemomme
  • 0,5 ts salt
  • 3 dl skummet kulturmelk eller kefir
  • 200 gram hvetemel
  • 1 liten teskje natron
  • 50 gram smeltet smør

 

Rør alt godt sammen. La røren svelle i 10 min. Synes du røren ble litt tykk kan du evt. ha i 1 dl til med surmelk.

Stek vaflene og server de lune med det tilbehøret du ønsker.

 

#vafler #vaffeldagen #oppskrift #luftige #knallgode #matblogg #astridkokk

 

Du finner meg her også:

Instagram: @astridkokk

Snappchat: astridkokk

Facebook: Astridkokk.blogg.no

8 kommentarer
    1. Vafler er godt, men det blir ikke så ofte jeg steker det. Neste gang skal jeg teste ut din oppskrift :o)) Min mor pleide ofte å steke vafler, og da brukte hun det hun hadde i kjøleskapet. Melk av alle typer, som hadde gått ut på dato og noen ganger risengrynsgrøt som var til overs. Gode ble vaflene hver gang :o))

    2. Hei. Jeg lager ikke vafler så ofte jeg heller og som regel bruker jeg ikke oppskrift. men bruker alltid surmelk eller rømme og natron. Bare konsistensen på røren blir sånn passe lik hver gang er jeg fornøyd. 🙂 Ha en fortsatt fin kveld. 🙂 Vera Lynn:

    3. Vaffler er gode. Men for dem som har sukkersyke (Diabetic) så er sukker forbudt.
      Vaffler uten sukker men med Stevia (Vanilla) gjør vafflene bedre. Men pass på det kke blir for mye Stevia. Da er det bedre med mindre end mere. Sylte uten sukker kan man få nesten hvor som helst. Og fløte uten sukker smaker også bedre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg