Bryllupskake

På lørdag giftet lillesøsteren min seg.

Jeg laget denne bryllupskaken til henne.

Det er en enkel sitronostekake uten gelelokk på toppen, som er sprøytet med krem rundt kanten for å dekke kjeksbunnen.

Den er sprayet med en spiselig perlemorlakk for å få en fin glans og pyntet med friske blomster og makroner.

Lakken kan kjøpes i butikker som selger kakepynt, f,eks Jernia, Pandora, Kitch’n.

 

Kakene er laget rett på fat/kakebrett med hjelp av kake-ringer som kan lett endres i omkrets. Disse kan kjøpes hos Jernia.

Oppskriften som jeg har brukt er den samme som du finner under ostekake med gelelokk. Se under kategorien ostekaker.

 

Husk at når du bruker friske blomster, må de ikke være giftige. Bruk gjerne litt plast rundt stilken før du stikker de ned i kaken.

 

.

Hvis du ikke ønsker å bruke så mye penger på kakestativ til bryllupskaken, kan dette være et tips; Bygg opp med noe stødig under duken som har en liten høyde-forskjell. Her er det brukt litt tunge kjeler snudd på hode under duken.

 

 

#bryllupskake #bryllup #ostekake #perlemor #hvit #sitron #makroner #tips #pynt #enkel #matblogg #astridkokk

 

Del gjerne dette med dine venner. <3

 

Du finner meg her også:

Instagram: @astridkokk

Snapchat: astridkokk

Facebook: Astridkokk.blogg.no

2 kommentarer
    1. Hei! Jeg skal lage bryllupskake til min gode venninne om tre uker og dette inspirerte meg veldig! Så fine de var! Hvor kjøpte du blomstene? Brukte du plast rundt fordi de er sprøytet? Det ser så lekkert ut med ekte blomster, men jeg sliter veldig med å finne butikker som selger trygge blomster.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg