Venetianere fra Kongsvinger

 

I denne ukes utgave av Hjemmet kan du lese oppskriften min om “Venetianere” fra Kongsvinger.

Dette er små karamellkaker med høvlet mandel (mandelflak).

Kakene er enkle å lage og smaker som fudge.

En god og søt munnfull til kaffekoppen.

Et lite tips er å kjøpe høvlet mandel på Meny. De har store poser.

 

 

#venetianere #Kongsvinger #kake #kvinnemuseet #hjemmet #bladet #egmont #ukeblad #karamell #mandel #fudge #media #nrk #sommer #nrksommertoget #sommeråpent #nrksommer

 

Del gjerne dette innlegget med dine venner. 🙂

 

Du finner meg her også:

Instagram: @astridkokk

Snapchat: astridkokk

Facebook: Astridkokk.blogg.no

4 kommentarer
    1. Hei, For noen dager siden prøvde jeg å bake disse Venetianerene fra Kongsvinger med heller dårlig resultat, skal det ikke være noe hv. mel i deigen? Jeg gjorde det hele punkt for punkt slik det ble beskrevet, men hadde kun halvparten mandelflak, tenkte ikke over at en pose ikke var nok før jeg var hjemme fra butikken og finleste oppskriften. Det hele ble bare nærmest en suppe. Derfor trodde jeg kanskje at hv.mel manglet i oppskriften for å binde det hele sammen. Kan det være at mandelflakene gjør den jobben og at grunnen er at det var bare halvparten av de? Smaken var jo god men ellers uspiselig og klissete.
      MVH Bjørg Monsen

    2. Hei. Du må ha den mengde mandler som står i oppskriften. Deg gjør at blandingen blir “tykk”. Det er viktig å følge oppskriften for å få et godt resultat. Prøv igjen. Lykke til. 😉 Mvh Astrid. Bjørg Monsen:

    3. Har prøvd disse nå og med godt resultat.
      Jeg brukte stor langpanne da jeg husker de var ganske tynne hos Hermann og Langerud.
      Hvordan oppbevarer du disse, i kakeboks kaldt eller i romtemperatur?

    4. Hei. Beklager for seint svar. Jeg slapp og oppbevare de så lenge… de ble fort spist opp. men det går helt fint å ha de pakket inn i plast eller å ha de i en tett boks i romtemp. Du kan også ha i de i kjølesket. Tror ikke det gjør så stor forskjell. 🙂 Ønsker deg en fortsatt fin kveld. Mvh Astrid.Toril Sønsterudbråten:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg