Panini Rosetta

Disse fine rundstykkene bakte jeg i går etter inspirasjon fra en fantastisk Instagramkonto som heter Fontana Forni USA.

Anbefaler å følge kontoen. Mange flotte videoer blir lagt ut på denne kontoen.

Runstykkene er Italiensk inspirert. Oppskriften gir ca. 8 rundstykker.

Og du trenger en epledeler til denne oppskriften!

 

Oppskrift:

  • 400 gram hvetemel
  • 2,5 dl vann
  • ca. 20 gram gjær
  • 1 ss sukker
  • 1 ts salt
  • 0,5 dl olivenolje.

 

Bland alt i en bakebolle og elt i deigen med en mikser i ca. 10-15 min.

Ha plast over bollen og hev til dobbelt størrelse.

Kle et stekebrett med bakepapir og dryss det med mel.

Del deigen i 8 like store emner og trill runde boller. Sett de på stekebrettet og la de heve i ca. 20 min.

Bruk en epledeler og trykk ned hver bolle nesten helt igjennom.

Snu bollene slik at mønsteret havner ned på det melete stekebrettet. La de heve slik i 20 min til.

Snu de så slik at mønsteret er opp igjen.

Stek de midt i ovnen på ca. 220 grader i ca. 15 min.

 

 

#panini #rosetta #paninirosetta #italiensk #inspirasjon #epledeler #finerundstykker #rundstykker #hvetemel #oppskrift #matblogg #astridkokk

 

Del gjerne dette med dine venner. <3

 

Du finner meg her også:

Instagram: @astridkokk

Snapchat: astridkokk

Facebook: Astridkokk.blogg.no

12 kommentarer

Siste innlegg